Sa(n)jam knjige u Istri
Sanjam knjige u Istri
Sanjam knjige u Istri
Sanjam knjige u Istri
        kontakt      priopćenja
 


Jurica Pavičić: POSTJUGOSLAVENSKI FILM

19.00 Drama identiteta


Na večerašnjem programu Drama identiteta imali smo čast ugostiti britkog kolumnistu Juricu Pavičića na premijernoj promociji njegove posljednje knjige "Postjugoslavenski film: stil i ideologija". U jednom tjedniku opravdano naslovljena političko-kulturološkom bombom, njezin je doprinos, po pitanju razumijevanja filma na području Federacije neodvojivog od političkih i širih kulturoloških koordinata – golem, ističu predstavljačice Diana Nenadić i Mima Simić. Među mnogobrojnim analitičkim markerima post-jugo našao se i onaj, posebno prijemčiv i interesantan, riječju autora – samo-balkanizacije, a čiji su predvodnici najuspješniji filmaši poput Milča Mančevskog i Emira Kusturice. Funkcionirajući kao kolektivni kulturološki označitelji, njihova je snaga bila tolika da su u pokušavanju zauzimanja deklarativno oprečnog stava u taj balkanizirajući diskurs upadali i puno mlađi redatelji.


Više informacija…



Tonko Maroević, Zlatko Bourek: EROS ARESU URES

18.00 Suton uz knjigu


Poznata teza kako trauma i frustracija kod ljudi mogu stimulirati te posljedično i polučiti veliku kreativnost, gotovo je u potpunosti sukladna s netom objavljenim uratkom autorskog poetsko-crtačkog dvojca Tonka Maroevića i Zlatka Boureka. Vrlo vješto naslovljena "Eros Aresu ures", osim što asocira na uvijek prisutnu temu erototanatologije – prožimanja oprečnosti, knjiga je poglavito vizualni rezultat Bourekova neugodna iskustva služenja vojske u JNA. Nekoliko desetaka crno bijelih i sadržajno bogatih crteža prethodi poezija, ona Maroevićeva koja uz verbalnu tankoćutnost ostavlja prostora i lascivnoj doslovnosti. Valja primijetiti da ovaj Suton uz knjigu u popodnevnom nizu zauzima i mjesto svojevrsnog intermezza u sadržajnom smislu – socijalističke premosnice omeđene promocijama postsocijalističkih sadržaja. Time je njezin značaj veći jer čini čvrsto tlo, riječju i slikom, od kojeg inačice s prefiksom post kreću.


Više informacija…



Darko Lukić: KAZALIŠTE U SVOM OKRUŽENJU 2.

17.00 Identitet drame


Teatrološko djelo "Kazalište u svom okruženju 2" nastavak je istoimenog prvog dijela studije, a tematski obuhvaća: kazalište i medije (odnos kazališta i drugih medija, ali i reprezentiranje kazališta kroz različite medije), kazalište i globalizaciju (pitanja interkulturalnosti kazališta i njegov položaj u suvremenom globaliziranom svijetu) te kazalište i teorije (nove pristupe i nove pravce teatroloških proučavanja). Knjiga nastoji razmotriti odnose kazališta u navedenim situacijama i okruženjima, pokazati ovisnosti kazališta i njegovih okruženja, međudjelovanja u kojima se razumijevanje kazališta događa uvijek u kontekstu i procesu. Obuhvaća područja povijesti drame i kazališta, sociologije kazališta, kulturalnih studija, medijskih studija, teorije kazališta i kazališne publicistike. Lukićevu interdisciplinarnu studiju, pored autora, predstavili su Vladimir Stojsavljević i Sibila Petlevski.


Više informacija…



Ines Prica, Tea Škokić (ur.): HORROR, PORNO, ENNUI

16.00 Drama identiteta


Ako vas je u tročlanom naslovu zbornika radova "Horror, porno, ennui" okupljenih pod zajednički nazivnik postsocijalističkih kulturnih fenomenologija, zaintrigirao onaj nedokučivi ennui, na današnjem programu Drama identiteta mogli ste razriješiti semantičku nepoznanicu – dosada, riječju urednica i spiritusa movensa ukoričenog projekta, Ines Price i Tee Škokić, svojevrsni je tranzicijski antiklimaks koji izvire iz spoznaje da prihvaćanje uvezenih vrijednosti i praksi sa sobom ne donosi nužno i osjećaj ispunjenosti. Upravo je to lajtmotiv prožet kroz svih dvadesetak radova postjugoslavenske svakodnevice unutar širokog raspona tema od konstrukcije antičkog identiteta Makedonaca do međunarodne cenzure poezije o Srebrenici, od suvremenih evokacija Matije Gupca do nedavne društvene recepcije studentske pobune u Zagrebu.


Više informacija…



Oliver Frljić

12.00 Kazalištarije


U hrvatskim kazališnim uvjetima, uvjetima kazališna preživljavanja i opstanka, kad redatelj uspije dosegnuti epitet kazališne zvijezde (a nije glumac) poput Olivera Frljića, kako su sugovornici Vladimir Stojsavljević i Mima Simić u podtekstu predstavljanja konstatirali, znači da je riječ, naravno, o darovitom i marljivom ali prije svega i nadasve provokativnom autoru, jer jedino kreativna provokacija ima donekle uspjeha u kazališnom životu ovih prostora. Oliver je Frljić namjerno zašao u političko kazalište, u sadašnje i bivše ideologije, znajući da tu postoji najviše kazališna materijala za njegov iskaz. "Mislim da je bitno propitati ono oko čega postoji društveni konsenzus. Pitati se na čemu je taj konsenzus stvoren. Stvari kao što su samostalna država, kolektivna i individualna odgovornost – sve su to stvari koje treba propitati. Uvijek me zanimalo na koji način sustavi društva u kojima radim zapravo ne funkcioniraju. Ja na primjer ne vjerujem u parlamentarnu demokraciju, a za nju nam se kaže da nema alternative te da je sama po sebi dobra. Provokacija i politički angažman se preklapaju, a kada kazalište postane političko, ima potencijal da isprovocira dežurne društvene dušobrižnike."


Više informacija…



Iva Grgić – Luigi Pirandello: NJEZIN MUŽ

11.00 Bertijev program


Analizirajući sadržaj romana "Njezin muž" Luigija Pirandella, dobitnika Nobelove nagrade za književnost 1934. godine, a objavljenoga prvi puta točno prije sto godina, Iva je Grgić, kao što su u Bertijevom programu (s Goldsteinovim podnaslovom: ljubav na drugi pogled) prethodna tri dana to činili Zvonko Maković, Nadežda Čačinovič i Tonko Maroević, predočila preobrazbe identiteta Pirandellove glavne junakinje romana, književnice Silvije koja dezorijentirano tražeći vlastiti integritet u površnim društvenim okolnostima i intimnim odnosima ne uspijeva doseći zadovoljstvo pisanja, književnu autonomiju za kojom toliko čezne, mada uspješna i književno priznata u stalnom je procesu transformacije identiteta do njegova potpunoma kraha.


Više informacija…



Erika Fischer-Lichte

10.00 Doručak s autorom


Profesorica teatrologije na Freie Universität u Berlinu, jedna od vodećih teatrologinja današnjice Erika Fischer-Lichte, autorica tridesetak teatroloških i kazališno povijesnih knjiga te tristotinjak znanstvenih članaka o kulturologiji, sociologiji i semiotici kazališta, riječju znanstvenica per excellence glede gotovo svih teorijskih pitanja teatra, zasjela je do Voje Šiljka na redovitom, svakojutarnjem Doručku i kad su svi već pomislili kako će se razgovor sa znanstvenicom takvoga formata kretati isključivo u domeni teatrologije, kazališne teorije, poput onoga sinoćnjeg na predstavljanju njene dvotomne knjige "Povijest drame: razdoblja identiteta u kazalištu od antike do danas", dakle uskostrukovni, većini kazališnih laika, nezanimljiv dijalog, vispreni je i iskusni Vojo Šiljak pomalo provokativnim a ujedno šarmantnim i lucidnim pitanjima, uvijek na tragu ili oko kazališta, znalački vodio svakome zanimljiv razgovor, ponovno dokazujući staro pravilo da nema znanosti, ni znanstvene ni strukovne discipline koja se ne bi mogla približiti i zainteresirati svakoga slušatelja, samo treba znati kako.


Više informacija…